TakUrčitee! Legendárna športová hláška i nový športový web.
8. 7. 2013 | Honza
Spojením vášne pre sledovanie športového diania a chuti o tom aj písať na webe vznikol v apríli tohto roka „Prvý neobjektívny športový portál“ s prepožičanou legendárnou športovou hláškou „tak určitee.sk“. Zhovárali sme sa s autorom webového projektu, slovenským bloggerom Bohumilom Stejskalom.
Nemajú ľudia na internete dosť možností, ako zabíjať čas pri športových článkoch?
Majú aj nemajú, športového obsahu je na slovenskom internete dosť. Pri prieskume, ktorý sme si robili pravidelne medzi fanúšikmi počas občasných stretnutí na pive pri spoločnom sledovaní zápasov Ligy majstrov sme ale zistili, že je problém s jeho pestrosťou. Články na hlavných športových serveroch sú väčšinou spravodajské, suché, bez názoru a vtipu. Rozhodli sme sa pokúsiť o zmenu. Aj tak sme s bratom programátorom dávno snívali o projekte, na ktorom spojíme sily a využijeme to, čo každý z nás vie.
TakUrčitee.sk sa profiluje ako Prvý neobjektívny športový portál. Spojenie nie je náhodné, všakže?
Naozaj nie je. Na portáli nie je a nebude ani jeden „agentúrny“ článok, ani jeden „aktuálny výsledok“, možno okrem takého, ktorý bude na konci online komentára dôležitého zápasu. Počítame s tým, že návštevníci sú športoví nadšenci, fanúšikovia a tí výsledky dávno poznajú. Dávame priestor fanúšikom, nech povedia svoj názor „na plnú hubu“ a oni to aj robia. Na TakUrčitee by mali chodiť ľudia pre pobavenie, alebo potravu pre rozmýšľanie nad obľúbenými (a neobľúbenými) športovcami, zápasmi a udalosťami. Navyše sme počítali s „free PR“ pri takmer každom rozhovore s hokejistom, alebo futbalistom v televízii. Oprávnene, veľa odpovedí začínajú slovným spojením „tak určite“. Táto hláška priam zľudovela.
Aj sa podprahová podpora prejavila na návštevnosti?
Ak by sme chceli byť vtipní, odpovedali by sme „tak určite“. V mesiaci Majstrovstiev sveta v hokeji naozaj návštevnosť servera dosiahla pekných takmer 30 000 unikátov. Nebolo to ale propagáciou v tv, ale na Facebooku. Ten je pre podobné projekty ako stvorený. Ak máte zaujímavý obsah, ktorý si ľudia na sociálnej sieti budú sami zdieľať, ani vás to nebude veľa stáť. Hoci sme nejaké drobné investovali aj do podpory postov na FB stránke Tak Určitee, pyšní sme skôr na fakt, že po prečítaní článku na portáli 8 – 10% čitateľov klikne na „Odporučiť na Facebooku.“ Ak to môžem zhrnúť, čísla, ktoré vidíme v Google Analytics za prvé tri mesiace fungovania hovoria, že publikum má o obsah, ktorý produkujeme, záujem.
Udržiavať obsahový web nie je jednoduché, asi to nebude práca jedného človeka …
Nie je, ide o spoluprácu. Môj brat a spoluautor myšlienky sa stará o to, aby web fungoval, ako má, dizajn a články dodali a dodávajú spolupracovníci oslovení nápadom podieľať sa na prevádzke stránky. Teší ma, že sme objavili pre internetový športový „žurnalizmus“ nových autorov, ktorí doteraz nepublikovali a ich články stoja zato. Martin Petro, Števo Kolibár, Štefan Cebro, Laco Králik a iní píšuci prinášajú do analýz vtip a humor, neboja sa napísať svoj názor. Martin „Cejo“ Bosák robí športové „Cejoviny“ na štýl Cynickej obludy. Prispievajú aj fanúšikovia názormi na Spartak Trnava, Manchester United, Slovan a podobne. Píšem aj ja, najmä blogy a články o amerických športoch. Počet autorov s aspoň jedným textom sa blíži k dvadsiatke.
Aká je tvoja vízia s projektom?
Chcel by som vytvoriť z TakUrčitee miesto, kde si budú fanúšikovia chodiť pravidelne čítať o športe to, čo inde na internete nenájdu. Zároveň chcem pre športovú žurnalistiku nájsť a dať priestor novým talentovaným autorom.
Želáme tvorcom TakUrcitee.sk mnoho verných čitateľov a výdrž pri pravidelnom dopĺňaní obsahu.